Debatni klub “Đureki” na natjecanju iz debate u Zagrebu
Srijeda, 11. ožujka 2015.

Margareta Kučinić, Mihaela Zvonar i Matea Markešić, učenice osmih razreda OŠ Grgura Karlovčana Đurđevac i članice Debatnog kluba "Đureki" ovaj su vikend, 6. i 7. 3. 2015. sudjelovale na natjecanju iz debate. Na natjecanju je sudjelovalo 26 timova, gotovo stotinu učenika mahom iz Zagreba (osim naših Đureka i ekipe iz Vrbovca).
Osim u Zagrebu, natjecanje iz debate odvija se još u Rijeci i Splitu, i sva tri imaju status županijskog. Na državno natjecanje za osnovne škole može se plasirati samo 12 timova iz cijele Hrvatske.
U izuzetno jakoj konkurenciji na natjecanju u Zagrebu naše djevojke su osvojile 3 od šest debatnih kola. Službene rezultate o točnom poretku dobit ćemo sljedeći tjedan.
Natjecalo se na ukupno tri teze, jednu unaprijed pripremljenu:
"Vijeće učenika trebalo bi sudjelovati u donošenju pedagoških mjera"
i dvije ad hoc teze : "Ako bi doznala, trebala bi reći prijateljici da joj je partner nevjeran" i
"Treba povisiti dozvoljenu dob za konzumaciju alkohola".
Naš klub, kao i ostali debatni klubovi u Hrvatskoj djeluju u suradnji s Hrvatskim debatnim društvom (HDD), te Agencijom za odgoj i obrazovanje.
Debata je vještina argumentiranog raspravljanja između dvije suprotstavljene ekipe (afirmacijske i negacijske). Odvija se prema točno određenim pravilima i u točno određenom vremenskom okviru. Debatirati se može o moralnim, društvenim, političkim, filozofskim i drugim pitanjima.
Debata je korisna edukacijska metoda, jer razvija kritičko mišljenje, uči kako prevladati predrasude i biti toleranran prema različitim idejama i stavovima. Na taj način debata priprema učenike za aktivno i odgovorno sudjelovanje u demokratskom društvu.
Tijekom školske godine debatanti pripremaju debate na određene teme, koje su formulirane u TEZE - iščitavaju literaturu, prikupljaju podatke iz novina i interneta, pripremaju argumentaciju, vježbaju retoriku te ujedno i uče o različitim temama. Teze su aktualne i omogućavaju razmišljanje o različitim društvenim, filozofskim i moralnim vrijednostima (npr. Pušenje na javnim mjestima treba zabraniti, Komunikacija internetom zbližava ljude, Republika Hrvatska bi trebala uložiti više napora u zaštiti šuma, Zoološke vrtove treba ukinuti, Treba cenzurirati nasilje u crtanim filmovima, Treba zabraniti reklame koje su usmjerene na djecu i drugo).
Debata je bez obzira za njenu obrazovnu ulogu ipak oblik intelektualnog natjecanja. U debati sudjeluje šest debatanata (po troje u svakom timu), a odvija se po određenim pravilima (formatu). Svaki član tima ima svoju ulogu i zadatak u debati, te točno određeno vrijeme govora. O pobjedniku debate odlučuje jedan ili više sudaca.
Čestitke našim odličnim debatanticama, a gradonačelniku g. Željku Lackoviću i ovaj put velika hvala što je financijski i svakom drugom vrstom potpore u potpunosti omogućio sudjelovanje učenica na natjecanju.