ĐURĐEVAC – NACIONALNI POBJEDNIK ZA “EUROPSKE DESTINACIJE IZVRSNOSTI”


Utorak, 13. svibnja 2008.

Ovogodišnji nacionalni pobjednik za izbor «Europske destinacije izvrsnosti» je podravski grad Đurđevac. Đurđevac se spominje od 1267. godine, u XV. stoljeću razvio se u gradsko naselje, u XVI. stoljeću je sjedište Đurđevačke kapetanije, a u XVIII. stoljeću je sjedište pukovnije. U Đurđevcu se već tradicionalno održava niz kulturnih, sportskih i svjetovnih manifestacija (Mali fašnik, Gastro-Picok, Glazbeni festival Kukuriček, Dan Grada - Đurđevca, Legenda o picokima, Podravina od leta do leta, Mamice so štrokle pekli, Dobro nam došli prijatelji, Old timer piknik, Podravski salon umjetničke fotografije, Tikvijada, Božić te doček Nove godine v Đurđevcu). Svakako najjača manifestacija Koprivničko-križevačke županije je «LEGENDA O PICOKIMA” koja je obilježila ne samo grad Đurđevac već i šire područje. Podlogu ima u povijesnom, kulturnom i tradicijskom nasljeđu, a održava se kontinuirano već 40 godina. Legenda o Picokima je tradicionalna kulturno-zabavna i sportska manifestacija koja je proglašena kulturnim dobrom Hrvatske, a govori o hrabrosti i domišljatosti Đurđevčana ponosnih na svoju povijest, nadimak i pijetla, i koja će uskoro formirati svoje povijesne postrojbe Đuroka. U medijskoj prezentaciji Đurđevca i stvaranju prepoznatljivog "branda" grada koristi se legenda sloganom "Ja sem Picok", pa tako suveniri i promidžbeni materijali nose taj natpis. U programu sudjeluje oko 300 ljudi, koji se tijekom godine pripremaju za nastup, a gosti (njih oko 13000) iz Hrvatske i inozemstva posredstvom turističkih agencija i individualno dolaze gledati scensko uprizorenje legende pod redateljskom palicom Krešimira Dolenčića. Brojni posjetitelji u Đurđevac dolaze ne samo zbog legende, već zato što je to destinacija poznata po Đurđevačkim pijescima, lovištima, naivnom slikarstvu (cesta naive, galerija slika iz donacije Lackovića Croate s likovnim radionicama) i središnja je točka na 45 km dugoj biciklističkoj stazi (Bilodravska biciklistička ruta) kao i zbog niza raznih manifestacija koje se organiziraju tijekom cijele godine. Osim toga, pristupačnost (dobra prometna povezanost, turistička i prometna signalizacija), uređenost te gastronomska ponuda kao i smještajni kapaciteti (hotel Picok, Lovački dom Peski te kapaciteti u privatnom smještaju) dobri su razlozi za posjet “grada Picoka”. Kao nacionalni pobjednik u ovom projektu, Đurđevac će se predstaviti 18. i 19. rujna 2008. godine u Bordoux u Francuskoj. Za ovo je prestižno priznanje u zadanom roku (do 31. siječnja) pristiglo čak 27 kandidatura od čega je Povjerenstvo Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice  sukladno europskim i nacionalnim kriterijima projekta tijekom ožujka obišlo 10 destinacija koje su ušle u uži krug. Nakon zbroja bodova, izabrano je pet destinacija koje su razvile svoju turističku ponudu isključivo temeljenu na vrednovanju nematerijalne baštine. Povjerenstvo u sastavu Ines Paškvan – Kangler, Zdenka Šutak i Andrea Petrov odabralo je 5 destinacija i to: Pakovo selo, Sinj, Čakovec, Sisak i Đurđevac. Dana 29. travnja u Svetom Martinu na Muri – prošlogodišnjem pobjedniku ovog projekta, predstavnici pet najboljih predstavili su predstavnicima medija i članovima povjerenstva svoje destinacije sukladno kriterijima. Svoje prezentacije nominirani su temeljili prvenstveno na socio-kulturnom i ekonomskom utjecaju na destinaciju te su uključili i ostale informacije koje potvrđuju kako se njihova turistička ponuda isključivo temelji na vrednovanju nematerijalne baštine. Izbor za Europske destinacije izvrsnosti krenuo je 2005. godine kao pilot-projekt u zemljama članicama Europske unije. Prošle godine (2006./2007.) Hrvatska je dobila mogućnost sudjelovanja ali bez prava na financijsku potporu kada je Sveti Martin na Muri proglašen, uz još devet destinacija, za turističku destinaciju izvrsnosti na ruralnom području. Ciljevi spomenutog projekta su promicanje europskog turizma, stvaranje svijesti o raznolikosti ponude, promicanje zemalja i regija, promoviranje nagrađenih destinacija i stimuliranje drugih destinacija da prihvate modele održivog razvoja turizma. Za 2007./2008. godinu tema je bila "Turizam i lokalna nematerijalna baština", na kojoj se temelji jedan od ciljeva ovogodišnje akcije - nagraditi one netradicionalne turističke destinacije koje su razvile svoju turističku ponudu isključivo temeljenu na vrednovanju nedodirljive baštine (npr. tradicijski običaji, rituali, obrti, legende, umjetnost i sl.).   Tema za 2008/2009. godinu je "TURIZAM I ZAŠTIĆENA PODRUČJA".