Medveni den: brojni posjetitelji osladili se medenim poslasticama najboljih pčelara i domaćim proizvodima u Podravinoteci
Subota, 10. listopada 2020.

U organizaciji Grada Đurđevca, Turističke zajednice i Pčelarske udruge Bagrem na Trgu sv. Jurja održan je 17. Đurđevečki medveni den.
Prisutne je pozdravio gradonačelnik Hrvoje Janči posebno istaknuvši kako Đurđevac, ali i cijela Podravina ima veliki broj pčelara koji okupljeni u klaster kroz zajednički nastup lakše plasiraju svoje proizvode na tržište.
- Osim udruge i klastera tu je i naša oznaka Kvaliteta Podravine koja okuplja proizvođače kroz zajednički brend Podravinoteke. Mislim da ćemo svi uživati u proizvodima koji se ovdje prezentiraju, jer domaći proizvodi su strašno bitni za razvoj našega kraja. Đurđevački kraj je posebno pogodan za pčelarenje, te Grad u suradnji s udrugom priprema nekoliko projekata za prijavu na natječaje EU koji su u najavi kao što je projekt punionice. Pokušavamo okupiti pčelare u što većem broju da bi oni zajedno proizveli što više domaćeg meda koji će se promovirati naš kraj, ovu našu prirodu i cijelu zajednicu. Želim se zahvaliti i čestitati svima koji su sudjelovali u organizaciji– rekao je gradonačelnik Hrvoje Janči.
Pozdravima se pridružio i predsjednik Pčelarske udruge Bagrem predsjednik Mario Rogoz naglasio je kako su pčele ugrožene, a vrlo su važne za održavanje eko sustava i zdravlja prirode, ali i ljudi. Stoga je zamolio da se kod prskanja pripazi na pčele. -Zahvaljujem se svim organizatorima i suorganizatorima, te svim pčelarima koji su se iznimno potrudili i uredili štandove kako bi svi zajedno proslavili njihov dan- rekao je Rogoz.
Ovu medenu manifestaciju svečano je otvorio predsjednik Gradskog vijeća Željko Lacković uz pomoć vrtićaraca iz Maslačka koji su pripremili prigodni program.
- Med kao proizvod koji nastaje trudom i radom brojnih pčela je dokaz da se mogu napraviti velike stvari u prirodi tako i u društvu. Ove naše pčelice, naša djeca su zalog budućnosti i dokaz da mi ovdje znamo živjeti i privređivati. Grad Đurđevac će pokrenuti jedan veliki projekt kojemu je cilj da svi znaju gdje je Podravina, a ne da nas stalno miješaju sa Slavonijom i Zagorjem. Podravina su svakako i naši vrijedni pčelari i Udruga Bagrem, stoga im svima zajedno čestitam na organizaciji 17. Medvenog dena i proglašavam ih otvorenim- rekao je Lacković.
Prijateljski ugođaj i lijepo vrijeme okupilo je veliki broj posjetitelja na izložbeno-prodajni dio manifestacije gdje je više od 35 izlagača predstavilo svoje pčelarske proizvode, kolače i rukotvorine, a za veselu atmosferu pobrinuo se Tamburaški sastav Frontmeni.
Tradicija i ovogodišnjeg Đurđevečkog medvenog dena bio je gastro kutak gdje su građani mogli uživati u medenom doručku, a za medeni doručak pobrinuli su se učenici Strukovne škole Đurđevac. U sklopu Medvenog dena prikazan je pčelarski pribor, te je prezentirano medonosno bilje i drveće.
U izboru za najpčelicu, najpčelicom je proglašena Tena Peroković dok je drugo mjesto osvojila Marija Županić, a najmanjom pčelicom proglašena je Elena Glavinić.
Grad Đurđevac je u sklopu manifestacije još jednom predstavio projekt Podravinoteke preko kojeg se promoviraju domaći proizvodi i to putem oznake Kvaliteta Podravine. Podravinotekom se želi potaknuti lokalna obiteljska poljoprivredna gospodarstva da se aktivnije promoviraju. Krenulo se s brendiranjem domaćih proizvoda, a naše je područje prepoznatljivo po kvalitetnim vinima, mliječnim proizvodima, sirevima i suhomesnatim delicijama, vrhunskim ekološkim medom, voćnim vina i brojnim drugim podravskim proizvodima naših vrijednih poljoprivrednika.
Na kraju programa održana je svečana dodjela priznanja pčelarima. Za 16 uzoraka meda dodijeljeno je 6 zlatnih, 8 srebrnih i dvije brončane medalje, a zlatnim šampionom izložbe proglašen je kestenov med Igora Makara.
Popodnevni sati rezervirani su za stručna predavanja za pčelare. Tako će stručnjaci u svom području održati predavanja o kvaliteti i ocjenjivanju kvalitete meda i ostalih proizvoda, o suvremenim tehnološkim mjerama uzgoja pčela, o poslovnom udruživanju pčelara, brendiranju proizvoda te o plasiranju proizvoda na tržište.