Predavanje o razvoju govora kod djece
Četvrtak, 13. listopada 2011.

U okviru Projekta «Izazovi roditeljstva“ koji se provodi u partnerstvu Gradske knjižnice Đurđevac i Obiteljskog centra Koprivničko-križevačke županije tijekom 2011. godine, u utorak se u Đurđevcu govorilo o govoru. Predavanja su svakog drugog utorka u mjesecu, a ovoga je utorka psihologinja Obiteljskog centra Renata Glavica roditeljima i odgajateljima održala šesto u nizu predavanje pod nazivom «Uloga komunikacije u razvoju govora djece“. Osnovni mu je cilj bio upoznati roditelje s razvojem govora kod djeteta i načinima njegovog poticanja, te aktivnostima kojima mogu djelovati na sprečavanje govornih odstupanja i poremećaja, rekla je Anica Šabarić, ravnateljica Gradske knjižnice. Psihologinja R. Glavica je uvodno podsjetila da nam u svakodnevnom životu govor služi za izražavanje misli, potreba, želja i osjećaja te predstavlja jedno od važnih sredstava i načina komuniciranja. Kvaliteta djetetova života u velikoj mjeri ovisi o njegovoj sposobnosti za komunikaciju. Iako komuniciramo - prenosimo poruke na različite načine (gestama, mimikom, pokretom), jezik i govor pružaju velike mogućnosti izražavanja i prenošenja drugima naših mentalnih i psihičkih aktivnosti, rekla je R.Glavica i naglasila da je razvoj dječjeg govora složen proces koji je moguć isključivo u uvjetima ljudskog okruženja. -Obitelj je najbliže i najprirodnije okruženje djeteta i zato ima najveću ulogu u procesu dječjeg razvoja, uključujući i razvoj govora. Stoga je važno znati kako osigurati optimalne uvjete za razvoj dječjeg govora te spriječiti nastanak govornih poremećaja kao što su mucanje, poremećaji izgovora, glasa, čitanja i pisanja. Posjetitelji su tako doznali sve o zakonitostima i normama ispravnog razvoja govora, o osnovnim načelima poticanja razvoja govora prema dobi djeteta, te o poticanju razvoja fine motorike kao izravni utjecaj na govor, ali i o sprečavanje u poremećaja izgovora. Posebno je govorilo o mucanju, njegovim uzrocima i sprečavanju, o čitanju i pisanju kao psihofiziološkim procesima i teškoćama koje se mogu pojaviti, a pri tom je pojašnjeno što su disleksija i disgrafija i kako s njima, kako i koje igre koje razvijaju govor, te kakav je utjecaj televizije, računala i video igara na razvoj jezika kod djece.